Tweede Kerstdag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Tweede Kerstdag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Tweede Kerstdag in Melbourne

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

26 December 2014 | Australië, Melbourne

Tweede Kerstdag kennen de Australiërs niet, wel 'Boxing day' met veel uitverkopen. Dus de winkels zijn gewoon open. Maar we zijn eerst cultureel bezig geweest. Met zo'n typisch oude Melbourne tram naar Federation Square gereden en koffie op een terras gedronken. Vandaar naar het Melbourne Observation Deck gelopen. Daar met een snelle lift (9 meter per seconden) naar de 88ste verdieping waar je een schitterend uitzicht over Melbourne hebt. Je kan dan ook naar een uitbouw met glazen vloer, maar daar was de wachttijd iets te lang voor vonden wij. Toen naar Swanson street waar wij een UGG winkel zagen. Ook nog een lunch genuttigd en door China town gelopen. Veel restaurantjes, maar verder niet echt bijzonder. Omdat Ton zich niet lekker voelde (ja, het was weer zover) maar terug naar het hotel. We hebben toen de lange route met de oude tram genomen en kwamen zo langs de haven en het reuzerad. En toen moesten we nog iets verzinnen voor diner. Dat werd een broodje bij Subway, haha. Wat een diner op tweede Kerstdag. Om kwart over 9 lag Ton al op 1 oor.