Van Hobart naar Bicheno - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Van Hobart naar Bicheno - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Van Hobart naar Bicheno

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

05 Januari 2015 | Australië, Bicheno

Vandaag een beetje uitgeslapen en een lekker stevig ontbijt genomen. Uitgecheckt en auto volgeladen en op weg naar Bicheno. Slechts 2 uur en 5 minuten volgens de navigatie. Maar het lukt ons om er 5,5 uur over te doen. Hoe dat komt? Onderweg is er van alles te zien en te beleven. We stoppen onderweg om koffie te drinken in een koffiebar die een prijs heeft gewonnen voor de lekkerste koffie. Ook lekkere walnotenstrudel erbij gegeten en een triootje Tasmaanse chocolaatjes als proeverij. Jeannette en Loes bekijken een 2de hands winkel van binnen en Jan en Ton gaan in de tussentijd flessen water kopen in de lokale supermarkt. Voor een sanitaire stop rijden we nog even de straat verder in en ja, kom je ineens 2 winkels met kerstspullen tegen. En dan moet je natuurlijk even binnen kijken. Nou ja, even..... (Vrouwen en winkels, haha). Onderweg rijden we op een soort Great Ocean Road van Tasmanië. Wat een mooie uitzichten, dus af en toe stoppen en kijken en zelfs een keer het strand op. Ook onderweg gestopt bij een bakkerij en koffie/thee met lekker gebak gegeten. Ja, en dan duurt zo'n kort tripje iets langer. In Bicheno hebben we voor 3 nachten een motel geboekt. Ziet er leuk uit en het is zeer schoon. De vriendelijk eigenaresse geeft ons direct tips om uit eten te gaan en omdat het een populair en druk restaurant is, laten we haar gelijk een plek reserveren in het restaurant aan zee. Er is toevallig nog een tafel vrij bij het raam met uitzicht op zee. Later horen we dat mensen een half uur daarvoor hun reservering hebben afgezegd. Hebben wij even mazzel. Loes en Ton gaan al snel het strand verkennen dat op 5 minuten lopen ligt. Daarna lopen ze nog een stukje naar het centrum en komen dan het restaurant tegen waar we gaan eten. Daar horen zij het verhaal van de reservering. De hele weg is het redelijk bewolkt geweest, maar nu begint toch het zonnetje echt te schijnen. Vlug terug om toch maar een duik in zee te nemen. Het water is wel redelijk aan de koude kant. 's-Avonds heerlijk gegeten in het restaurant, Tasmaanse vis: Boarfish en heerlijke desserts. De kilootjes komen er vast en zeker aan, haha.

Tags: Bicheno