Eerste Kerstdag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Eerste Kerstdag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Eerste Kerstdag in Melbourne

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

25 December 2014 | Australië, Melbourne

Vanmorgen eerst maar weer een stevig Aussie ontbijt genomen. Het was simpel maar wel goed. Wat wel apart is dat je koffie in een koffiezakje krijgt (zoals thee) en dat in heet water moet hangen. Apart maar toch goed te drinken (je wordt vanzelf wat makkelijker op zo'n vakantie, haha). Omdat veel restaurants dicht zijn op 1e Kerstdag zijn we naar 2 restaurants op zoek gegaan om te vragen of ze open zijn. Dat was niet zo, dus het wordt een verrassing waar we vanavond eten, als dat al gaat lukken. We zijn ook nog even bij het Windsor hotel langs gegaan om koffie te drinken, maar ook dat lukte niet. Wel het parlementsgebouw gezien dat er tegenover lag. Daarna terug Bourke street in want onderweg zagen we Bourke St mall met leuk ingerichte kerst-etalages (Santa Claus en de 3 beren was het thema). 5 etalages heel leuk ingericht met bewegende elementen die het verhaal 'vertelde'. Daarna als een speer naar het strand bij St. Kilda, want dat hadden we de vorige keer gezien bij onze eerste overnachting in Melbourne. En het werd ook steeds warmer. Er was veel wind dus een plekje gezocht dat uit de wind lag. Ton is toen een uur gaan hardlopen en J, J en L zijn van de zon gaan genieten. Koffie drinken was ook hier een probleem want alles was dicht op de boulevard. Loes en Ton zijn nog even de zee in gedoken, was best lekker water. Lekker in de zon gelegen en daarna nog even een stukje langs het strand gelopen. Is heel leuk om heel veel mensen te zien in bikini of zwembroek en een kerstmuts op. Toen in een Japans restaurant (toevallig gevonden) van ons Kerstdiner genoten, op het terras bij een temperatuur van (geschat) toch wel 25-27 graden. Terug naar het hotel in een overvolle tram, wijn, kaas en pinda's bij elkaar gegraaid en naar het dichtbij gelegen park gelopen voor ons happy hour in het late zonnetje. Hoe mooi en lekker kan 1e Kerstdag zijn bij zo'n temperatuur. Onvergetelijk. Morgen maar weer een beetje cultureel bezig zijn want hier kennen ze geen 2e Kerstdag.

• 26 December 2014 - 10:14

Annette:

Daar wen je wel makkelijk aan, op het strand in de zon kerstmis vieren

• 26 December 2014 - 18:57

Ida En René:

Ha luitjes,

Wij kennen dat gevoel met kerst op het strand met 31 graden.
    Soort van koud met 27 graden waar jullie nu zijn haha
    Wij hebben kerstavond met de meiden bij ons thuis gevierd.
    Heerlijk gegeten René heeft z'n best weer gedaan, volgende kerst ga ik minder wijn drinken,
    Iets te veel gezopen laatste stukje van de avond.
    2 de kerstdag de boom opgeruimd morgen gezellig met jer shoppen in
    Rotterdam en uitgebreid lunchen supper gezellig.
    Genietse Gr aan jjl en aan je zelf