Van Bicheno naar Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Van Bicheno naar Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Van Bicheno naar Hobart

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

08 Januari 2015 | Australië, Hobart

De weer-app geeft 66% kans op regen. Nou, maak er maar 100% van. Het begint al vroeg te miezeren. We hebben gisteravond wel strandtassen gevuld om onderweg bij een strandje nog even te zonnen en te zwemmen, dachten we, maar dat zit er niet in. De hele weg blijft het regenen. Onderweg stoppen we nog wel bij een wijnproeverij (Freycinet) maar het is nog te vroeg om te proeven (11 uur 's-ochtends!) dus het blijft bij koffie. We stoppen ook nog in Oxford bij een bakkerij voor onze lunch. Ook slaan we daar ons ontbijt in voor morgenochtend want we verlaten ons hotel om half 4 's-nachts, ai. We moeten onze huurauto inlevereren en nog inchecken, dus op tijd op het vliegveld zijn. In Hobart aangekomen checken we in bij Fountainside hotel. Een terechte naam want alle kamers kijken uit op een parkje met een grote fontein. Daarna nog even Hobart in en happy hour in het hotel. Bij de wijnproeverij hebben we namelijk wel enkele cheddar kaasjes gekocht en met een fles Pinot Gris uit Tasmania erbij is het weer volmaakt. Wel de laatste happy hour van deze verrukkelijke en bijzondere vakantie. Vanavond lekker makkelijk in het hotel dineren, hoeft er niemand te rijden en kunnen we nog een fles champagne koud maken. Vanavond vroeg onze bedden induiken, want de wekker gaat vannacht erg vroeg.