Oud & Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw in Sydney

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

31 December 2014 | Australië, Sydney

Zo, de laatste dag van 2014. Leuk om in het huis van Esther en Joe te mogen logeren. Betekent wel dat we ons eigen ontbijt moeten maken, haha. Maar dat lukt aardig met uitsmijters en gekookte eieren. Omdat het nu allemaal 'self serving' is moeten we ook boodschappen doen. Dat is gelukkig dicht bij en hoeven we niet de drukke stad in want we zitten in een buitenwijk van Sydney en dat is een stuk rustiger. Boodschappen naar huis gebracht en ingepakt voor de lange middag en avond voor Oud&Nieuw. Want we gaan op tijd naar het centrum om een goed plekje te vinden en vooral een parkeerplek. De parkeerplek was snel gevonden alleen gold er een parkeer limiet van 1 uur, maar vanaf 6 uur was het vrij parkeren. En wij kwamen om half 5 aan. Maar even een half uur rond de auto gehangen en gekeken of er gecontroleerd werd want dan zouden we de auto van de plek moeten halen en een nieuw plekje vinden. Maar gelukkig geen controle gezien, dus bepakt en bezakt op weg naar 'ons' plekje. Iemand die we hadden gesproken over het parkeren, had gezegd dat het ongeveer een kwartier lopen zou zijn. Nou, hier kennen ze dus een Australisch kwartiertje, want we zijn bijna een uur bezig geweest. Onderweg is Jeannette nog gestruikeld en heeft haar hand en onderarm geschaafd. Gelukkig viel het verder mee. Aangekomen op Cremorne Point (moet het mooiste uitzicht hebben op Opera House en Harbour Bridge) nog een lekker plekje tussen de duizenden mensen zien te vinden. Wat een gigantische mensenmassa. Maar het lukte, een vrij uitzicht op Opera House en de Bridge. Ondertussen is het 6 uur dus nog 'maar' 6 uur wachten. Hebben we van alles ingepakt, behalve boeken en speelkaarten, dus op andere manieren maar vermaak zoeken. Een beetje rondlopen en Loes heeft zelfs nog even gezwommen in het zoutwater zwembad (MacCallum Pool) dat we onderweg tegenkwamen. Ook werden we tussentijds vermaakt met een spectaculaire vliegtuigshow. Om 9 uur is dan al het eerste vuurwerk, speciaal voor de kleine kinderen (kunnen ze daarna op tijd naar bed). En omdat het steeds donkerder wordt, wordt het ook steeds mooier om de skyline van Sydney te zien met allerlei lichtjes van de kantoorgebouwen. Omdat alcohol verboden is waar wij waren en wij toch een fles sparkling wijn hadden meegenomen, moesten wij dus stiekem onze glazen vullen en leeg drinken. Op deze manier wordt het sowieso al een Oud&Nieuw om niet te vergeten, haha.
Nog even een klein opstootje vlak voor onze neus omdat een Franse Algerijn, stennis maakte over mensen die voor zijn neus gingen staan om straks het vuurwerk te zien. Uiteindelijk is hij afgevoerd door de politie. Betekende inderdaad wel dat wij ook alvast op een plekje moesten gaan staan om straks nog iets te kunnen zien. Daar hebben Jeannette en Loes zich voor 'opgeofferd' door circa 3 kwartier een plek bezet te houden. Om 12 uur startte het spektakel met een gigantisch mooi vuurwerk. Vanaf onze plek konden we het vuurwerk zien dat op verschillende plekken werd afgestoken. Het is niet te beschrijven hoe mooi dit is, dit moet je gewoon 'live' meemaken. Ja, en toen terug, samen met duizenden andere, want de meeste stappen toch op als het voorbij is. De weg terugvinden was ook nog een uitdaging, maar is met enige moeite toch gelukt. Navigatie ingesteld en rijden maar. Het begin was nog redelijk druk, maar konden toch al redelijk snel doorrijden. En ja, als je dan een verkeerde weg inslaat rijd je zomaar ineens weer over de Harbour Bridge wat helemaal niet de bedoeling is. Volgens Loes zijn we uiteindelijk over 6 bruggen gereden voordat we thuis waren. Ondertussen was het circa 3 uur en waren we wel weer toe aan wat drank. Gelukkig hadden we nog een fles sparkling wijn in de koelkast staan. En omdat het nog steeds zo rond de 23 graden is, lekker op de veranda deze fles opengetrokken en leeg gedronken. Om 4 uur toch maar onze bedden ingedoken en lekker uitslapen. Morgen, of eigenlijk vandaag, een rustige dag van maken en 's-middags alleen naar Manley Beach.

• 02 Januari 2015 - 11:39

Mirjam:

Hoi,
    Jullie moesten er dan wel het lange wachten voor over hebben, maar dan heb je ook wel een prachtige vuurwerkshow! Leuk om het verslag te lezen en Jullie foto,s te bekijken, hoor.
    Groetjes van Paul en Mirjam

• 02 Januari 2015 - 20:14

Ida:

Ha vacantie gangers,
    Als eerste Ton de allerbeste wensen voor 2015 en Loes' en jullie 2 vrienden
    Het moet inderdaad een heel spektakel geweest zijn al dat vuurwerk,
    Moesten jullie nog je vingers in de oren doen
    De foto's zijn leuk om te bekijken.
    Het moet een mooi land zijn het jammere is dat het zo n takke eind vliegen is
    Vandaag in Nederland koud komt door de wind want het was toch nog 10 graden
    Veel plezier Gr Ida en René