Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

28 December 2014 | Australië, Canberra

Het ontbijt was een eenvoudig ontbijt waar zelfs geen plakje kaas aan te pas kwam. Wel crouissants, haha. Vandaag eerst maar weer cultureel bezig geweest. Eerst naar de Black Mountain Tower. Deze staat op een heuvel van ruim 800 meter en dan kan je in de toren nog 66 meter hoger. Hier heb je een schitterend 360 graden uitzicht over Canberra. Daarna naar het Old Parliament House wat een mooie indruk geeft waar vroeger, tot 1988, het parlement bij elkaar kwam. Uiteraard ook het nieuwe Parliament House bekeken. Dat is een heel modern gebouw met veel marmer. En dan zie je ineens dat ze op de stoelen van de parlementsleden hebben bezuinigd lijkt het wel. Half stof en half leer en de publieke tribune alleen maar stoffen bekleding, wat niet echt vlekbestendig is. Voor een goede lunch waren we net te laat, was net over half 3, maar konden wel bananenbrood en notenbrood krijgen. Dat was voldoende want dat viel als een blok beton in je maag. Nog even een speciaal wijkje in om te kijken waar we vanavond gaan eten. Snel terug naar het hotel want de temperatuur was ondertussen opgelopen naar 29 graden. Perfect voor een paar uurtjes bij het zwembad met happy hour.

• 28 December 2014 - 09:35

Lia:

Wat heerlijk weer om te lezen jullie reisverhaal. Maar volgens mij hebben jullie wel wat moeite om aan eten te komen hahahaha......jullie zien wel weer enorm veel dat wel! En bovenal jullie genieten dat maken wij wel op uit de reisverhalen. Hier ligt inmiddels een dik pak sneeuw en ijs en het is behoorlijk koud. Dus genieten van de zon en de warmte op jullie velletje hahahaha.....

• 28 December 2014 - 12:30

Rianne:

zo te lezen hebben jullie het maar goed daar in dat verre australie fijn hoor!
    en jullie zien inderdaad erg veel.
    leuk om dat allemaal te lezen wat jullie doen enzo zo blijf ik tenminste ook up-to-date hihi.

Tags: Canberra