Een lange terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Een lange terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Een lange terugreis

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

10 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Aan alles komt een einde, dus ook aan onze schitterende reis. We vliegen eerst van Hobart naar Melbourne. Omdat we om 6 uur 's-ochtends al vliegen, zijn we erg vroeg op. Zo rond kwart voor 3 en omdat we dan niet kunnen ontbijten, hebben we gisteren onderweg al wat broodjes gekocht. Kunnen we dat op het vliegveld eten als we moeten wachten tot we mogen vertrekken. Een uur en kwartier nadat we zijn opgestegen, landen we alweer in Melbourne. Daar moeten we ruim 6 uur wachten voor onze vlucht naar Hong Kong die bijna 9,5 uur duurt. Omdat we niet online konden inchecken en dus ook niet onze stoelen konden kiezen, proberen we zo snel mogelijk dit bij de incheckbalie te regelen. Die gaat echter pas om 12 uur (lokale tijd) open. Een vriendelijke grondstewardess regelt om 12:30 (zijn later open) onze stoelen zodat we als stel in ieder geval naast elkaar zitten. Ook voor onze vlucht van Hong Kong naar Amsterdam. In Hong Kong hoeven we 'maar' ruim 2,5 uur te wachten. Als we het vliegtuig instappen krijgt Loes gelijk hoofdpijn en Jeannette ruikt een vreemde lucht. Dit blijkt een voorteken te zijn. Na ruim een uur vliegen krijgen we de mededeling dat we rechtsomkeer maken naar Hong Kong want er hangt een vreemde geur in het vliegtuig. Ze weten niet wat het is en waar het vandaan komt en vertrouwen het niet. Terug in Hong Kong krijgen we te horen dat we circa 5-6 uur moeten wachten voordat we onze vlucht kunnen voortzetten. We gebruiken deze tijd daarom maar om op de banken een beetje te slapen. We kunnen gratis 'eten' en drinken krijgen. Uiteindelijk beginnen we aan onze terugreis naar Amsterdam van bijna 13 uur. Doodvermoeid komen we in Amsterdam aan waar we worden opgehaald door de taxi die we hadden geregeld. We mogen blij zijn dat onze aarde niet 2 keer zo groot is want dan is zo'n reis helemaal niet te doen, haha. We zijn blij weer heelhuids terug te zijn en zo'n lange vliegreis zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit meer maken is onze conclusie. Maar het was deze reis zeker de moeite waard.