Bicheno (vervolg) - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Bicheno (vervolg) - Reisverslag uit Bicheno, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Bicheno (vervolg)

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

07 Januari 2015 | Australië, Bicheno

Wat een begin van de dag. Het miezert! Maar het is gelukkig nog warm genoeg om voor onze kamers ons ontbijt te nuttigen. Er wordt voorspeld dat het vandaag alsnog rond de 24 graden wordt, dus daar gaan we maar vanuit. Na het ontbijt duiken we allemaal nog even een uurtje in bed, want daarna gaan we naar Natureworld, een sanctuary (dierenopvangcentrum). Het is slechts 5-10 minuten rijden, dus zijn we er zo. We komen net op tijd, want om half 12 vindt het eerste voederen plaats van de Quolls. Een lief klein beestje (zoek maar op Google, haha). Omdat we 2 zakjes met kangoeroe-voer hebben gekocht gaan we na het voederen en wat toelichting over de Tijgerkat als een speer naar enkele kangoeroe's want daar is nu niemand bij. Wat een leuke en lieve beesten zijn het als ze tam zijn. We schieten heel veel foto's. Om half 1 worden de Tasmaanse duivels gevoerd. De eerste heeft niet veel zin en is amper te lokken met vlees. Maar de andere is erg fanatiek en de oppasser (een heel enthousiaste en luidruchtige verteller) laat duidelijk zien waar een Tasmaanse duivel toe in staat is. Eenmaal een prooi in z'n bek dan laat hij niet meer los. En wat zien ze er gemeen uit. Maar de oppasser had daarvoor verteld dat de Tijgerkat eigenlijk veel erger is. De Tasmaanse duivel is een kadaver-eter, terwijl de Tijgerkat, die er lief uitziet, meer een vampier is. Hij jaagt op levende dieren en soms dood hij dieren om alleen maar het bloed te drinken om z'n dorst te lessen. Verder zien we nog slangen, wombats, 2 jonge en 1 oudere emoe, zwarte zwanen(!) en een adelaar. Dan zijn we toe aan koffie, maar helaas, er is net een bus met toeristen aangekomen, dus een lange rij. We besluiten naar de bakkerij in Bicheno te gaan en dan gelijk daar te lunchen. Dat worden enkele lekkere pie's (een lekkere erfenis van de Engelsen). Het weer is ondertussen behoorlijk opgeknapt en Loes en Ton gaan dan ook gelijk naar het strand. Vlak in de buurt ligt het eilandje Diamond Island en dat is met eb te voet te bereiken via een zandbank. En op dit tijdstip, rond half 3 is het eb, dus vlug er naar toe gelopen. Hier houden zich pinguïns schuil, maar die zijn niet te vinden. Op tijd weer terug voordat het vloed wordt. Terug op ons plekje op het strand komen net Jeannette en Jan aangelopen en zitten we nog circa 2 uur lekker in de zon op het strand. Om ons heen zijn bergen en daar begint steeds meer mist omheen te hangen en wordt het op het strand ook steeds koeler. Later horen we dat het zeemist is en dat het heel zeldzaam is dat dit in dit jaargetijden voorkomt. Maken we dat toch ook mooi mee. Jan en Ton proberen op de computer van de eigenaresse in te checken (ja, het is bijna alweer voorbij deze vakantie), maar de site geeft een foutboodschap. Later nog maar eens proberen. We gaan uit eten bij een Italiaan, Posini, en genieten daar van een overheerlijk diner. Beter dan in de bistro gisteravond. Terug in het motel nog maar even proberen in te checken, maar nog steeds een foutboodschap. Morgen herkansing.