Naar Tasmanië / Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Naar Tasmanië / Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Naar Tasmanië / Hobart

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

04 Januari 2015 | Australië, Hobart

Tjonge, op vakantie en dan een wekker moeten zetten om half 6 's-ochtends en dan ook nog om 6 uur ontbijten. Want we moeten de huurauto bij het internationale vliegveld brengen terwijl we van het lokale vliegveld moeten vertrekken naar Tasmanië. En dan ook nog anderhalf uur van te voren aanwezig zijn. Dus even ruim de tijd nemen want je weet maar nooit hoe lang alles duurt, ondanks dat we ongeveer een kwartier van het vliegveld zitten. Jan en Ton hebben de huurauto weggebracht en dat gaat gelukkig makkelijk en snel. Wel met de trein terug naar het lokale vliegveld, maar dat gaat ook makkelijk. We hebben van tevoren ingecheckt op de computer van Esther en Joe zodat we ook onze boardingpassen al hebben. Maar op het vliegveld maakt dat niet uit want de rij voor je bagage afgifte is gigantisch en maakt niks uit met de rij voor de incheckbalie. Nog even snel koffie gedronken buiten in het zonnetje en toen moesten we nog opschieten ook omdat de boarding al was begonnen. Bij het online inchecken konden we niet onze stoelen kiezen, dus zitten we alle 4 op verschillende plekken. Ton heeft zelfs 2 vrije plekken naast zich en zou dus languit kunnen liggen, haha. Op het vliegveld in Hobart de huurauto opgehaald. Weer een Mitsubishi Outlander, maar helaas de kale uitvoering. Dus geen ingebouwde navigatie. Dan maar met de meegenomen Mio. Adres ingebracht en op weg naar Hobart. Daar komen we begin van de middag aan, dus kunnen we ook Hobart nog verkennen. We zijn naar de haven gelopen, onderweg oude huizen in Victoriaanse stijlen gezien, wat gegeten en gedronken en veel meer is er niet te doen. Eigenlijk zijn we een dag te laat, want daarvoor was de feestdag in verband met de zeilrace van Sydney naar Hobart. 's-Avonds lekker makkelijk in het hotel gegeten: pizza's uit de steengrill-oven.

Tags: Hobart