Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

30 December 2014 | Australië, Sydney

Na een uitgebreid ontbijt waar we de rest van de dag weer tegenaan kunnen, zijn we met de bus naar Circular Quay gereden. Dat hebben we geweten, wat een lange reis. Meer dan een uur in de bus gezeten. Het lijkt wel of ze na elke 500 meter een bushalte hebben. En we konden niet te lang wegblijven want we wilde ook niet te laat bij Esther en Joe aankomen. Daar aangekomen eerst maar even gekeken naar de tijd dat de bus weer terug gaat. Toen snel naar het Opera House gelopen langs de haven waar een gigantische cruiseboot lag, hoogstwaarschijnlijk voor Oud&Nieuw. Het Opera House is en blijft een indrukwekkend en mooi staaltje architectuur. Toen maar snel weer terug naar de bus. Toch maar even aan een taxi gevraagd hoe duur het is terug naar het hotel. Dat viel mee, dus lekker de taxi genomen. In een kwartier (!) terug bij het hotel. Hadden we mooi nog even tijd om bij de supermarkt waterflesjes te kopen en op de boulevard nog even wat te drinken. Auto opgehaald uit de garage (verrassend genoeg heeft het hotel niks in rekening gebracht) en op weg naar Esther en Joe. Dwars door Sydney en ook nog over de Harbour Bridge. Hopelijk gaat dat straks goed met tolbetaling bij het autoverhuurbedrijf. De vorige keer dat Ton met Laurien over deze brug reden, hebben ze veel ellende gehad met de tolbetaling. Omdat Esther vandaag jarig is, zijn wij uitgenodigd voor de BBQ. We hebben met vrienden van Esther en Joe gesproken. En speciaal over hoe Oud&Nieuw met het vuurwerk te vieren. Nou dat wordt spannend. De hele binnenstad wordt afgesloten, geen openbaar vervoer en het wordt ongelooflijk druk (wat natuurlijk te verwachten is). Veel mogelijkheden gehoord met een flinke ondertoon van 'als ik jullie was zou ik er niet aan beginnen', haha. Ton heeft Joe nog een beetje geholpen met de BBQ en weet nu ook hoe hij deze de komende dagen kan gebruiken. 's-Avonds nog even met andere visite gekletst en toen iedereen was vertrokken, nog even met Esther en Joe. Omdat het weer een zware dag was bij elkaar, weer op tijd naar bed.

• 31 December 2014 - 22:33

Herman:

Hey, bij jullie is het nieuwe jaar al begonnen dus een gelukkig nieuwjaar en de allerbeste wensen voor 2015. Wij genieten hier nog even anderhalf uur van het oude jaar :-)