Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sydney

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

29 December 2014 | Australië, Sydney

Vanuit een zonnig Canberra 's-morgens vertrokken naar Sydney. Een relatief kort tripje van circa 4 uur. Onderweg uitgestapt bij een dorpje omdat we een bord met 'bakery' tegenkwamen en het wel weer tijd was voor koffie (we zijn er vanuit gegaan dat er koffie te krijgen was). Verrassend genoeg was het een 'wol-dorp' met een winkel waar Merino-wol truien, etc. werden verkocht (en uiteraard andere souveniers). Ook was er een heel kleine tentoonstelling over schapenwol in een groot gebouwd schaap. Onderweg kwamen we ook borden tegen met winery (wine cellar door) en die wilde we ook wel bezoeken. Omdat we al een afslag hadden gemist waren Jeannette en Loes heel alert op nieuwe borden. En toen ze er een zagen, gilden ze gelijktijdig 'nog 500 meter'. Nou, dat kon niet missen. We hebben toen sparkling wine geproefd om te kijken of dit onze 'champagne' voor oud&nieuw zou kunnen worden. En dat was inderdaad zo, dus 2 flessen gekocht. Omdat het ondertussen ook lunchtijd was, hebben we op het terrein ons, bij de 'bakery' gekocht ham/kaas-brood, gegeten en vruchtensap gedronken. We konden er weer tegenaan , dus maar weer verder op weg naar Sydney.
Navigatie is heel handig, maar dan moet je wel een goed adres invullen, haha. Het adres van ons hotel was niet echt duidelijk, dus de beste optie in de navigatie gekozen. Dat bleek niet het goede adres, maar we zijn daardoor wel in het olympisch park terecht gekomen. Toch ook even mooi meegenomen. Daarna nog maar eens op de kaart gekeken en een straat dicht in de buurt van het hotel ingebracht. Bleek dat het nog 20 km en een half uur rijden was. Uiteindelijk bij het hotel aangekomen dat op 20 meter van het strand ligt (de straat oversteken en je was op het mooie witte strand). Snel inchecken, auto parkeren, zwemkleding aan een naar het strand. Helaas stond er wel veel wind en helaas verkocht de strandtent geen bier of wijn, alleen koffie/thee en limonade. Loes en Ton zijn toen even kort de zee ingegaan en Jeannette en Jan even pootje baden voor een leuke foto. Op de terugweg naar het hotel liepen we langs een Grieks restaurant waar we gelijk hebben gereserveerd. Daar hebben we heel lekker gegeten (en we kregen ook heel veel) met een soort oliebollen als desert die we van de kok aangeboden kregen. Het blijft een vriendelijk volk, die australiers. Omdat Ton weer aan het einde van zijn latijn was (nog steeds een beetje last van koorts aan het einde van de dag), op tijd naar bed.

Het is trouwens een schitterend hotel. We zitten op de bovenste verdieping (14 hoog) met schitterend uitzicht over Sydney. Toen we van het strand terugkwamen, zagen we in de verte flinke regenbuien en bliksem. Even later hebben we ook een spatje regen gehad, maar dat trok alweer snel over.

• 30 December 2014 - 12:27

Frederiek En Maurits:

Hoi Mama, Ton, Jan en Jeannette,

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen, en tot nu toe bijna elke dag een verhaaltje.
    Zoals Lia al eerder geschreven heeft en ik ook dacht toen ik jullie blog las: eten en drinken is wat lastig ;) (een subway-broodje als tweede kerstdag maal, dat kán toch niet mama, haha!)

Geniet van het lekker weer! Dat klinkt heel aantrekkelijk. En Ton, hardlopen over het strand, lekker! Hardlopen in de sneeuw en op gladde wegen is minder.

Bij jullie is het al bijna 31 december.. en dan kunnen jullie genieten van het mooie vuurwerk.

Heel fijne jaarwisseling en tot in 2015!

Liefs, Frederiek en Maurits

• 30 December 2014 - 21:53

Rianne:

Hey Papa, Loes, Jeanette en Jan,

wat een mooie verhalen inderdaad en ook inderdaad leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    zoals toen jullie kangoeroe's en koala's zagen nou die zie je ook niet elke dag.
    en als ik zo de foto's eens bekijk zitten jullie met het weer wel goed nemen jullie een beetje warmte van daar naar hier mee als jullie weer terug komen? haha nee joh grapje dat kan helemaal niet.

nou ik zou zeggen heel veel plezier verder daar in dat verre australie en wat Frederiek ook al zei geniet van het lekkere weer en ik wens jullie een heel spetterend nieuwjaar.

Liefs Rianne

Tags: Sydney, Strand