The Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jeannette, Jan, Loes, Ton - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Jeannette, Jan, Loes, Ton

23 December 2014 | Australië, Warrnambool

O ja, we rijden in een gloednieuwe Mitsubishi Outlander automaat. Rijd geruisloos en een zee aan ruimte. The Great Ocean Road is en blijft (voor Ton de 2e keer) een ontzettend mooie route. Mooie stranden, op een golfterrein kangeroe's gespot, een kale Hagenees ontmoet die al 61 jaar in Australië woont en het leuk vond om Nederlanders te ontmoeten. En onderweg koala's in het wild gezien. Een kleine waterval bekeken en uiteraard The 12 Apostels. Ook even gestopt om The Thunder cave te bekijken. Helaas werd het slecht weer en hebben we niet in zee kunnen zwemmen. Doorgereden naar Warrnambool waar we in een motel slapen. Net nog even in het stadje, lijkt wel een Western stadje, gegeten. Onder andere fish & chips wat niet echt een succes was. Dat zal wel te maken hebben dat de fish een haai was (geweest). Nu slapen en morgen eerst uitslapen, daarna ontbijt op bed(!) en dan terug naar Melbourne om daar kerstmis te vieren. We zijn benieuwd want tot nu toe hebben we er niet veel van gemerkt.

• 24 December 2014 - 14:38

Annette:

Ha lieve TLJ en J,

Leuk om jullie verslag te lezen! Ik heb heeeel veeeeel zin om even langs te komen daar:))
    Herinneringen komen boven. Waren jullie op pinguïn eiland? Ik heb daar te midden van honderden toeristen die leuke beestjes ook het strand op zien wandelen al verplicht zittend op een tribune met een beker cola en popcorn. Zo stond het niet in het reisgidsje....

Heel veel plezier en een goede reis verder!!
    Fijne kerst aan de andere kant van de wereld. Hebben jullie de kerstmutsen klaar liggen? Zo zat toen iedereen aan het strand:)) Heel grappig.

Lieve groet,
    Annette

• 24 December 2014 - 14:38

Paul En Mirjam:

Hoi allemaal, Leuk om jullie reisverslag te volgen!
    Fijn dat jullie zo,n mooie grote auto hebben! Dus geen moeilijk gedoe met de koffers en tassen dus.
    Fijne kerst in heerlijk weer, waar we best een beetje jaloers op zijn, hoor.

• 24 December 2014 - 20:11

Lia:

Hoi lieverds,
    Wat heerlijk om te lezen! In ieder geval goed aangekomen. Een heerlijke auto lees ik al. Gaat niets boven een goede auto als je zulke afstanden moet rijden. Alvast heerlijke Kerstdagen voor jullie allemaal gewenst.En we volgen jullie rereisverhalen met plezier.
    Hele dikke knuffel Piet & Lia

• 24 December 2014 - 20:28

Piet Van Eisden:

Hoi luitjes, fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Wanneer je dit leest is het bij jullie al kerst dus bij deze wens ik jullie een warme mooie kerst toe. En broertje, kijk gelijk of je een mooie fiets route kan vinden voor mij aldaar met oplaad punten voor een E-bike, dan kan Lia ook mee als we met pensioen zijn